6 tips voor betere berichten op social media!

Help! Je weet jouw doelgroep niet te bereiken! Wij geven je 6 tips.

Om succes te hebben met je bedrijf is het belangrijk dat je de juiste doelgroep bereikt. Daarvoor heb je een bepaald budget in je marketingstrategie en dat wil je natuurlijk zo effectief mogelijk inzetten. Investeer daarom in de juiste doelgroep. Weet je als bedrijf niet waar jouw doelgroep zich bevindt? Lees dan onze 6 tips!

Wie is jouw doelgroep?

Ontwikkel zogenaamde buyer persona’s voor jouw bedrijf. Een buyer persona helpt je om (potentiële) klanten beter te begrijpen en geeft een ‘gezicht’ aan een algemene doelgroep.

Onderzoek waar deze buyer persona zich bevindt, wat hem/haar bezig houdt en geef de buyer persona informatie die nuttig kan zijn voor jouw bedrijf.

Tip 1: Zoek uit op welk platform je doelgroep zich bevindt

Het is handig om te weten hoe oud je doelgroep is. De jongere generatie bevindt zich veel op TikTok en Instagram. De wat oudere generatie bevindt zich veel op Facebook. Heb je een zakelijke doelgroep? Zorg dan dat jouw bedrijf zichtbaar is op LinkedIn! Investeer in de social media van jouw bedrijf op het juiste platform wat past bij je doelgroep.

 

Tip 2: Adverteer op social media om je doelgroep bereik te vergroten

Heb je advertentiebudget? Adverteer op social media en vergroot je bereik! Lees hier onze blog met 5 handige tips voor adverteren op Facebook!

 

Tip 3: Sluit je aan bij LinkedIn groepen die relatie hebben met jouw product/dienst

Hierbij kun je reageren op vragen en vergroot je de zichtbaarheid van jouw bedrijf.

Tip 4: Gastblog op andere sites waar je doelgroep te vinden is

En kies dan een site uit met veel bezoekers zodat jouw gastblog vaak wordt gelezen.

 

Tip 5: Maak een gratis weggever waar jouw doelgroep iets aan heeft, bijvoorbeeld een E-book

Een gratis weggever aan potentiële klanten kan nieuwe e-mail adressen opleveren! Goed voor je e-mail marketing.

 

Tip 6: Bouw een sprekende en duidelijke website waarbij je binnen enkele seconden direct ziet waar jouw bedrijf voor staat en wat voor product/dienst je levert

Een bezoeker beoordeelt binnen enkele tellen een website. Is het niet duidelijk waar jouw bedrijf voor staat en wat het te bieden heeft? Dan verlaat de bezoeker ook direct de website.

 


Over MarketingTools

MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.

Meer weten over MarketingTools?