5 handige en toepasbare tips voor Facebook adverteren!
Waarom adverteren op Facebook en Instagram? Dit is dé plek waar je jouw doelgroep kunt bereiken! Social media is niet meer weg te denken in deze tijd. Daarom is Facebook de plek om jouw advertentie onder de aandacht te brengen. Wij geven je 5 handige tips om jouw advertentie te laten slagen op social media.
Tip 1: Voor wie adverteer je op Facebook?
Wie is jouw doelgroep? Hoe specifieker je weet wie jij wilt bereiken, hoe gerichter je kunt instellen wie jouw advertentie te zien krijgt. Op Facebook kun je heel specifiek de doelgroep die je wilt bereiken samenstellen. Zo kan je bijvoorbeeld het geslacht, de leeftijd en woonplaats selecteren. Het is ook mogelijk om interesses toe te voegen of juist bepaalde mensen uit te sluiten.
Tip 2: Zet een call-to-action in je advertentie
Je kunt met je advertentie een call-to-action toevoegen, bijvoorbeeld; » een link naar je webshop óf een contact button «. Op deze manier wordt jouw doelgroep getriggerd om bij interesse, te klikken op jouw website of om snelle en eenvoudige manier contact op te nemen met een klik op de button.
Tip 3: Adverteer op het juiste moment op Facebook
Je wilt jouw advertentie laten slagen, begrijpelijk! Plaats de advertentie op het juiste tijdstip zodat je meer bereik en zichtbaarheid kunt behalen. Weet wanneer jouw doelgroep online is. Een jonge student bereiken? Plaats je advertentie dan ’s avonds en niet tussen 9-5 onder schooltijd.
Tip 4: Gebruik content die goed scoort
Heb je bepaalde foto’s die veel likes scoren? Of zijn er berichten die vaak gedeeld worden? Zet deze foto’s/berichten dan in voor je advertentie! Het is content die de volger dus graag voorbij ziet komen.
Tip 5: Adverteer op diverse social media kanalen
Richt je niet op één kanaal, maar adverteer op diverse social media kanalen. Jouw doelgroep kan actief zijn op verschillende kanalen. Je kunt de statistieken inzien per kanaal en met elkaar vergelijken. Zo kan je het bereik en de conversies met elkaar vergelijken.
Het is ook mogelijk om jouw Facebook pagina te koppelen aan jouw Instagram account. Zo kan je ervoor zorgen dat de advertentie op Facebook en Instagram zichtbaar is en de doelgroep direct naar jouw bedrijfsaccount kan doorklikken.
Let op: Weet wat voor budget je wilt uitbesteden aan een advertentie. In de maand december wordt er veel geadverteerd in verband met de feestdagen. De advertentiekosten om een hoeveelheid views per advertentie te behalen ligt dan ook veel hoger in deze maand.
Over MarketingTools
MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.