De laatste nieuwe LinkedIn functies op een rijtje!
Een platform zoals LinkedIn met wereldwijd 808 miljoen gebruikers moet zich voortdurend blijven ontwikkelen en verbeteren. Wij vertellen je over de laatste interessante updates op LinkedIn!
1. Nieuwsbrieven voor je bedrijfspagina
Heb je een bedrijfspagina met meer dan 150 volgers op LinkedIn? Dan kun je sinds maart 2022 gebruik maken van een nieuwe functie: nieuwsbrief maken. Leden kunnen zich abonneren voor jouw bedrijfsnieuwsbrief. De optie vindt je onder ‘Beheren’ in de rechterkolom op je LinkedIn-pagina.
De voordelen van deze nieuwe functie? Het kan je bedrijf helpen om de community te vergroten en versterken. Door eenmalig (gratis) je volgers uit te nodigen om zich te abonneren. Bij elke nieuwsbrief krijgt een abonnee een melding op LinkedIn én per e-mail.
Handig wanneer je nog geen mailinglijst hebt opgebouwd maar wel relevante volgers hebt op je LinkedIn-pagina. De abonnee kan gemakkelijk de nieuwsbrief lezen en direct reageren.
De keerzijde van deze functie wanneer LinkedIn besluit om de functie terug te draaien of er een betaalde functie van te maken, is dat je mogelijk je nieuwsbriefabonnees kwijt raakt.
2. Toevoegen van een carrièreonderbreking
Onder het kopje ‘Ervaring’ kun je nu aangeven wat je de tijd tussen twee banen in hebt gedaan. Welke reden was hier voor? Je kunt kiezen uit 13 carrièreonderbrekingen, zoals o.a. ‘fulltime ouderschap’, ‘tussenjaar’ en ‘op reis’. Je kunt een periode, locatie en beschrijving toevoegen. Op deze manier kun je het gat van je online cv verklaren en toe lichten.
Waarom zou je hier voor kiezen? Volgens een onderzoek van LinkedIn Zegt 51% van de werkgevers dat ze eerder geneigd zijn om contact op te nemen met kandidaten die uitleg geven bij een gat op hun cv. Daarnaast gelooft ook de helft van de mensen dat je waardevolle vaardigheden opdoet tijdens een loopbaanonderbreking.
3. Updates voor de Cover Story
Je kunt op LinkedIn niet alleen een profielfoto instellen op je pagina, maar ook een gepersonaliseerde video om jezelf te presenteren! Deze functie heeft wat nieuwe updates gekregen.
Kijkers kunnen via de mobiele app vanuit een profielvideo ervoor kiezen om de gebruiker te volgen, of om direct een bericht te sturen. Zelf kun je inzien hoeveel kijkers jouw video hebben bekeken.LinkedIn geeft ook suggesties voor vragen die je in je video kunt beantwoorden zodra je zelf een profielvideo opneemt.
Daarnaast kun je nu in plaats van maximaal 20 seconden, inmiddels 30 seconden filmen.
4. LinkedIn podcast Network
LinkedIn kan niet achterblijven wat betreft de nieuwe populaire content vorm: podcasts. Naast de eerder gelanceerde live Audio Events, valt er nu ook naar verschillende podcasts te luisteren op LinkedIn. De podcast shows gaan voornamelijk over werving processen, persoonlijke ontwikkeling en Big Tech. Blijf op de hoogte van nieuwe afleveringen door podcast-hosts te volgen en op hun nieuwsbrief te abonneren.
Meer lezen over de eerder gelanceerde live Audio Events? Lees dan onze blog!
Over MarketingTools
MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.