6 tips voor betere berichten op social media!

LinkedIn audio-events, wat is het?

LinkedIn gaat een nieuw onderdeel toevoegen aan het  platform: Audio-events. Vorig jaar werd er al gesproken over de live audio-uitzendingen, echter wilde LinkedIn dit eerst goed testen voordat de lancering van audio-events plaats kon vinden.

Nu is het zover dat LinkedIn een Bèta versie heeft gelanceerd van de LinkedIn audio-events. In deze blog vertellen we je meer over wat LinkedIn audiorooms zijn en wat je hier mee kunt.

 

1. Waarom audio-events?

Vorig jaar was te zien dat het gebruik van LinkedIn Live Events enorm is gegroeid. Deze groeiende ontwikkeling komt ook voort uit de pandemie. Het was immers niet meer mogelijk om mensen ‘normaal’ te ontmoeten.

De offline evenementen op locatie zijn verschoven naar online en virtuele evenementen. Het is een gemakkelijke manier om online kennis te vergaren van een bepaald thema waar jouw interesses of expertises liggen.

 

2. Wat zijn audiorooms?

Zie het als een online omgeving waarin zowel sprekers als luisteraars zich in een online audio wereld betreden. Dit is afgeleid van het toen destijds populaire platform Clubhouse.

Sprekers kunnen in een audioroom een evenement organiseren van 15 minuten tot 3 uur, waarbij ze hun expertise kunnen delen.

Echter is het ook zo dat LinkedIn audio-events gratis zijn in tegenstelling tot Clubhouse waarbij sprekers wel geld kunnen verdienen aan hun bijdragen.

 

3. Hoe ziet een audioroom eruit?

Iedere audioroom heeft een host (gastheer) die het evenement leidt, te herkennen aan de host button. Een host heeft de mogelijkheid om sprekers of deelnemers aan het woord te laten. De sprekers herken je aan de groene ring rondom hun profielfoto.

Onder de foto zie je de functie van de personen. Daarnaast zie je ook welke microfoons er uit staan.

Je kunt op een gemakkelijke manier de audioroom weer geruisloos verlaten door links onderin op de button ‘verlaat’ te klikken.

 

4. De voordelen van LinkedIn audio-events

Naast dat het vooralsnog gratis is, zijn er nog meer fijne voordelen aan de audio-evenementen. Tijdens een audio-evenement kun je een hand opsteken en jouw bijdrage toe voegen aan de discussie.

Het is ook mogelijk om te reageren met een ‘vind ik leuk’ op het gesprek en zien wie er aanwezig is. De aanwezige deelnemers van een audio-evenement kun je gaan volgen, een connectie maken of een bericht versturen.

Op deze manier kun je de relatie tot stand houden en onderhouden nadat het evenement is afgelopen. Wanneer je zelf een audio-evenement organiseert op LinkedIn is de kans ook groter dat je sneller meer luisteraars kunt aantreffen.

Dit omdat je al en zakelijk netwerk hebt opgebouwd op LinkedIn. In tegenstelling tot Clubhouse, hoef je niet meer een nieuw account aan te maken en begin je ook niet met 0 volgers.

 

5. Hoe kun je deelnemen aan een audio-event?

Audio-events zijn tot nu toe alleen nog beschikbaar voor een aantal geselecteerde makers. De uitbreiding van de hostingmogelijkheden voor een groter publiek kan nog even duren.

Voor nu kun je als LinkedIn gebruiker nog geen audio-event aanmaken maar wel een gehost evenement bijwonen.

Je zult eerst een uitnodiging moeten ontvangen om te kunnen deelnemen aan een audio-event of ontvang een link van iemand uit jouw LinkedIn netwerk.

 

Wist je dat: LinkedIn in het voorjaar van 2022 met een uitbreiding van audio-events wilt komen, namelijk een functie waarbij je video-events kunt organiseren. Met als verschil dat je de sprekers op beeld kunt zien.

 


Over MarketingTools

MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.

Meer weten over MarketingTools?