Carrousel post

De 4 voordelen van een carrousel post voor een beter engagement!

Al jaren vindbaar op Instagram en je bent het standaard plaatje als bericht of video wel beu? Verdiep je dan eens in een carrousel post! Wat een carrousel post precies inhoudt en welke voordelen hier aankleven, dat vertellen we je in deze blog.

 

Wat is een carrousel post?

Op Instagram is het mogelijk om een carrousel post te plaatsen. Een carrousel post bestaat uit meerdere opeenvolgende afbeeldingen/video’s die allen een eigen tekst en afbeelding bevatten.

Zie je rechts bovenin de afbeelding twéé witte overlappende vierkantjes afgebeeld staan? Dit duidt op een carrousel post! Ook is een carrousel post te herkennen aan de kleine bolletjes onder de foto die het swipen van afbeeldingen stimuleert.

Hieronder lees je de 4 grote voordelen van een carrousel post.

 

1. Meer ruimte

Je hebt nu de mogelijkheid om maximaal tien afbeeldingen (en minimaal 2) te gebruiken in een carrousel post. Je kunt dus uitbreiden met informatie over een bepaald onderwerp. Dit biedt mogelijkheden en ruimte om je bedrijf onder de aandacht te brengen bij klanten.

 

2. Vergroot de engagement

Deze vorm van content is visueel aantrekkelijker voor de lezer om de post te bekijken en er op te klikken. Carrousel posts leiden tot een hoger doorklikpercentage. Daarnaast houdt je de aandacht van je volgers langer vast bij je post. Hoe langer de post bekeken wordt, hoe groter het bereik.

 

3. Vertel je verhaal

Doordat je meer ruimte hebt om afbeeldingen en tekst te plaatsen, kun je gemakkelijk een verhaal vertellen met een carrousel post. Verhalen vertellen, of te wel storytelling inzetten als marketinginstrument is datgeen wat de lezer prikkelt! Meer over storytelling lezen, klik dan hier.

 

4. Vergroot de interactie met je volgers

Interactie met je volgers versterkt dankzij het gebruik van een carrousel post. Waarom? De betrokkenheid van de klant is hoger bij een carrousel post omdat de klant zelf actie moet ondernemen om de gehele post te bekijken. Dit betekend dat de klant bewuster bezig is met je post!

 

Content ideeën voor een carrousel

  • Laat je producten/diensten zien
  • Geef een opsomming van tips en tricks
  • Reviews van klanten weergeven. Begin de eerste afbeelding met het product of de dienst en vervolg met een aantal reviews in de volgende slides
  • Focus op details. Begin met een duidelijke afbeelding van een product en zoom in de de volgende slides in op de details
  • Toon een before and after foto. Heb je een kapsalon? Goed om dan een voor en na foto van het kapsel wat je gecreëerd hebt te laten zien.
  • Vertel een verhaal met een probleem en de daaropvolgende slide de oplossing

 

Wist je dat:

Instagram gebruikers krijgen jouw carrousel post meerdere keren te zien! Steeds met een andere afbeelding uit de foto reeks. Kreeg je de eerste keer een volger niet te pakken met je post, dan wellicht de tweede keer wel.

Een dubbele kans dus voor jouw post om een like van een volger te vangen.

 


Over MarketingTools

MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.

Meer weten over MarketingTools?