Tips voor het beste moment om online een bericht te posten
Als je een bericht plaatst op social media, wil je wel dat jouw doelgroep dit bericht ziet. Het moment van plaatsen is van invloed op het bereik van je bericht. Wanneer is jouw doelgroep online actief?
Deze vraag kan nooit sluitend beantwoord worden. Uit verschillende onderzoeken is wel gebleken op welke dagen en tijden er de meeste sociale interactie plaatsvindt. In het volgende overzicht kun je deze momenten in één overzicht zien:
Bron: coosto.com
Wanneer is mijn doelgroep online?
Om erachter te komen wanneer jouw doelgroep online is, moet je onderzoek doen. Door berichten op verschillende momenten te plaatsen en de resultaten hiervan te bekijken krijg je hier meer inzicht in. Je kunt bijvoorbeeld in de beheeromgeving van Facebook, LinkedIn en Instagram hierover meer informatie verschaffen.
Inhoud vs. moment van plaatsen
Uiteindelijk blijft de inhoud van het bericht belangrijker dan het moment van plaatsen. Als het bericht door de inhoud goed wordt ontvangen zullen de algoritmes van de social media platformen er voor zorgen dat het bericht lang genoeg onder de aandacht blijft.
Over MarketingTools
MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.