
5 redenen om meer te doen met social media van jouw bedrijf!
Uit onderzoek blijkt dat een gemiddeld persoon in Nederland inmiddels elke dag meer dan 100 minuten actief is op social media. Dit gemiddeld gebruik gaat in de komende jaren alleen nog maar toenemen. Jongeren bijvoorbeeld zijn elke dag al 60% langer actief. Deze structurele verandering van communiceren betekent ook een structurele aanpassing van de marketing en communicatie van bedrijven.
Reden 1. In contact komen met nieuwe potentiële klanten
Door gebruik te maken van social media vergroot je online de aanwezigheid van je bedrijf en daarmee je naamsbekendheid. Je komt op deze manier dus heel eenvoudig en doelgericht in contact met nieuwe potentiële klanten. Er zijn allerlei manieren om dit binnen sociale media te doen. Van berichtgeving op Linkedin tot advertentiecampagnes op Instagram of Facebook.
Reden 2. Vertrouwen opbouwen en meer halen uit bestaande klanten en relaties
Zonder vertrouwen in je bedrijf doen consumenten geen aankopen. Een goede manier om vertrouwen op te bouwen is door autoriteit en expertise uit te stralen. Dit doe je door regelmatig relevante posts te plaatsen over o.a. jouw vakgebied, bedrijf, team en diensten producten. Bestaande klanten en relaties die al vertrouwen hebben worden op deze manier geprikkeld om meer af te nemen. Speel in op het “Ik wist niet dat jullie dat ook deden” gevoel.
Reden 3. Ambassadeurschap vergemakkelijken
Mond-tot-mond reclame is misschien wel de krachtigste vorm van marketing. Het sociale aspect van sociale media faciliteert dit: jouw relaties reageren via likes, reacties en shares op jouw berichten. Door actief te zijn op sociale media faciliteer jij eenvoudig het ambassadeurschap van jouw netwerk voor jou en jouw bedrijf.
Reden 4. In contact blijven met partners, leveranciers en medewerkers
Sociale media vormen het ideale kanaal om met je partners, leveranciers en klanten te communiceren en in contact te blijven. Door ze te benoemen in je berichten versterk je de relatie en laat je zien dat ze belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Dit zorgt ook voor meer vertrouwen en authenticiteit.
Reden 5. In contact komen met nieuwe medewerkers
Ook voor de werving van nieuw talent is sociale media ontzettend belangrijk. Door je naamsbekendheid te vergroten en vertrouwen op te bouwen, zorg je ervoor dat je geen onbekende bent en creëer je automatisch een band. Op het moment dat er vacatures zijn deel je deze gemakkelijk en snel met je publiek. Daarnaast is het bereik gemakkelijk en relatief goedkoop te vergroten door de vacature te promoten.
Over MarketingTools
MarketingTools stel je in staat om zelf meetbaar resultaat te behalen met sociale media marketing.